Garantie
Op een normale fiets heb je 1 jaar fabrieksgarantie. Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en). Wanneer een mankement onder de garantie valt en dit te repareren is, starten we onze reparatieprocedure.
De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het product en de garantie is niet overdraagbaar.
Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Door je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen.
Ook zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig uitgesloten van garantie, zoals banden, verlichting (Fietsverlichting valt buiten de garantie, tenzij bij aanvang van het product niet werkte), pedalen, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken tenzij er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout(en).
LET OP: We adviseren met 3 maanden een service onderhoud voor de goede werking van de fiets. Na in gebruik nemen staat de fiets bloot aan trillingen en zorgt onderhoud voor de optimale werking van de fiets , helpt problemen voorkomen & verlengt de levensduur van de fiets.
De garantie vervalt:
- Wanneer het product niet overeenkomstig met de bestemming, onjuist en/of onzorgvuldig is gebruikt;
- Wanneer het product niet conform de door de fabrikant voorgeschreven instructies is onderhouden;
- Wanneer reparaties niet op vakkundige wijze door een specialist zijn verricht;
- Wanneer er naderhand onderdelen zijn gemonteerd welke niet overeen komen met de technische specificatie van het betreffende product of deze onjuist zijn gemonteerd.
Wil je een aanspraak maken op de garantie en een retouraanvraag doen, neem dan contact met ons op via [email protected] of 085 0162467.
Garantie fiets besteld in Doos
De fiets is voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren.
Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Meld deze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade. We adviseren om een fiets rijklaar aan te schaffen, gezien we geen garantie geven op montage.
Garantie fiets Rijklaar besteld
Je hebt op een rijklare fiets 1 jaar fabrieksgarantie.
Een rijklare fiets is voor 98% of 100% gemonteerd. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Heeft de fiets een mankement of (lak)schade, meld dit dan zo snel mogelijk (binnen 5 werkdagen) nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen.
Aanvullende garantie elektrische fietsen
Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.
Aanvullende garantie OUTLET fietsen
Wij bieden Outlet fietsen aan. Deze fietsen hebben een cosmetische afwijking denk hierbij aan een lakschade, deukje, iets verbogen onderdeel of een combinatie hiervan. Om deze reden worden onze outlet fietsen tegen een flink gereduceerde prijs aangeboden. Technisch mag je ervan uit gaan dat de fiets in orde is. Hoe groot de schade is en of dit op 1 of meerdere plaatsen op de fiets aanwezig is kunnen wij niet van te voren aangeven. Je hebt op een outlet fiets net als op onze andere fietsen fabrieksgarantie. Je hebt geen garantie op de lakschade, deukjes of andere cosmetische afwijkingen. Outlet fietsen mogen niet retour en wij geven geen geld terug op een outlet fiets.
Let op!
Om de garantie ook op je Outlet fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt.