Bezorging
Fiets thuis laten bezorgen
Wij versturen je fiets in doos gratis met PostNL. Je ontvangt op de dag (let op: enkel op werkdagen) dat je bestelling bij ons binnen is gekomen in de avond van PostNL een e-mailbericht met daarin je Track & Trace code en een leverdatum. PostNL geeft per e-mail dan door wanneer zijn de fiets verwachten te bezorgen. We werken met Extra@Home van PostNL en zij hanteren een 48u levering. (jouw fiets wordt dus binnen 2 werkdagen nadat deze bij ons is meegenomen door PostNL, bij je geleverd.)
Woont u op Texel of een van de andere Nederlandse eilanden dan betaalt u hogere verzendkosten en is de levertijd 1 a 2 dagen langer. Deze worden na het bestellen pas bij u in rekening gebracht. Helaas is het niet mogelijk om een fiets rijklaar af te leveren op de Waddeneilanden.
De verzendkosten naar België bedragen €60. De verzendkosten naar de Waddeneilanden bedragen €120.
Wij versturen fietsen die in doos op werkdagen voor 15:00 uur zijn besteld nog dezelfde werkdag. Bestellingen geplaatst op vrijdag na 15:00 uur of in het weekend verwerken wij op maandag.
Niet thuis op de dag van levering?
Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen op 06 13 78 41 57 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt PostNL de fiets mee terug. Je ontvangt via e-mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. Let wel op, de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant.
LET OP: PostNL en ons Eigen Transport mag een fiets niet bij de buren afleveren ook al hangt er een briefje.
Waar moet je extra rekening mee houden wanneer je er voor kiest een fiets in doos aan te schaffen?
Wanneer je een fiets in doos besteld is ca. 85%* voor gemonteerd in de fabriek. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage. Controleer bij alle bouten, schroeven en moeren of deze stevig aangedraaid zijn.
Bij het monteren en afstellen van beide banden is het belangrijk om de spaakspanning te controleren. Een goede spaakspanning draagt bij aan het voorkomen van een slag in het wiel. Wij adviseren je spaakspanning te laten controleren door je fietsenmaker. Wij geven bij een fiets besteld in doos geen garantie wanneer er een slag in het wiel zit.
Het afstellen van de remmen en versnellingen is een nauwkeurige klus. Je kan dit door de instructies te volgen zelf doen of ervoor kiezen je fietsenmaker dit te laten uitvoeren. Wij adviseren als je er voor kiest om zelf je remmen en versnellingen af te stellen dit te laten controleren door je fietsenmaker. Zo weet je zeker dat de remmen en versnellingen juist zijn afgesteld. Uiteraard heb je ook op deze onderdelen 1 jaar fabrieksgarantie.
LET OP: Mankementen veroorzaakt door montage of afstelfouten vallen buiten de garantie.
Fiets rijklaar
Het is tijdelijk niet mogelijk om elke Altec fiets rijklaar te bestellen. Alleen de Altec Delta, Delta Plus, Omega, Omega Plus, Walesa, Retro en Vintage zijn rijklaar te bestellen. Voor een rijklare fiets kan je wel terecht bij een van onze 3 fietsenwinkels. Voor vragen kan je altijd contact opnemen met onze klanten service.
Wanneer je de fiets voor een meerprijs van €80 rijklaar besteld, leveren wij je fiets binnen 5 tot 10 werkdagen met PostNL of ons Eigen Transport, tenzij op de productpagina anders vermeld. Wanneer de fiets rijklaar is en opgehaald is door PostNL, ontvang je in de avond een e-mailbericht van PostNL met de verwachte leverdatum. Op de dag van de levering zelf ontvang je van hen het tijdvak per SMS. Zodra de bezorger in de buurt is ontvang je een 2e SMS en vaak belt de bezorger je ook nog even op om aan te geven dat hij naar je onderweg is.
Je fiets is voor 98% in elkaar gezet en afgesteld. Om transportschade te voorkomen worden onderdelen als pedalen en stuur op het laatste moment gemonteerd en afgesteld door de chauffeur van PostNL. Een deel van het bedrag wat je hebt betaald om de fiets rijklaar te ontvangen is voor de Top-service die PostNL en de chauffeur van ons Eigen Transport aanbiedt. Het is erg belangrijk dat de bezorger dit uitvoert anders bestaat er het risico dat je fiets niet gereed is voor gebruik. Het enige wat de chauffeur niet monteert is een voordrager (+ eventueel de lamp die daarop gemonteerd wordt). Dit wordt niet gedaan om transportschade te voorkomen. Eventuele accessoires die zijn bijgekocht worden ook los van de fiets geleverd.
Mocht het toch om welke reden ook gebeuren dat de Top-service niet word uitgevoerd, neem dan direct contact op met PostNL, zodat er toch een afspraak ingepland kan worden met desbetreffende bezorger om de Top-service uit te laten voeren. Wij adviseren dit niet zelf te doen omdat je al betaald hebt voor de service en voor het behoud van je garantie. Kom je er met PostNL niet uit neem dan contact op met onze Klantenservice zodat wij kunnen kijken wat we verder voor je kunnen doen. Indien jouw fiets geleverd wordt door ons Eigen Transport en de Top-service niet of niet correcte is uitgevoerd, neem dan contact op met de Klantenservice.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen op 06 13 78 41 57 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
Waar bestaan de rijklare kosten uit?
De kosten voor het rijklaar maken van je fiets bedraagt 80 euro. Wellicht vraag je je af hoe we bij dit bedrag komen. Graag zijn we hier transparant en eerlijk over! Zo kun jij een weloverwogen keuze maken.
€35 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.
€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.
€15 voor de Top-service van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Zo heb jij nergens omkijken meer naar! Wanneer de Top-service niet is uitgevoerd kan er geen claim gemaakt worden op het totale bedrag maar alleen de kosten van de Top-service, deze is €15. Het enige war de chauffeur niet monteert is een voordrager (+ eventueel de lamp die daarop gemonteerd wordt). Dit wordt niet gedaan om transportschade te voorkomen. Eventuele accessoires die zijn bijgekocht worden ook los van de fiets geleverd.
LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Top-service door PostNL. Wanneer de Top-service niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij onze Klantenservice en maak hiervan een notitie bij jouw aftekening bij PostNL of ons Eigen Transport. We kunnen dan of de € 15 voor de niet uitgevoerde dienst aan je terugbetalen. PostNL of onze chauffeur van Eigen Transport kan ook nogmaals langs komen om deze dienst alsnog uit te voeren.
Niet thuis op de dag van levering?
Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt PostNL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant. Wordt jouw fiets met on Eigen Transport geleverd en ben je niet thuis op de dag van levering? Er zal dan een briefje achtergelaten worden met het verzoek contact met onze Klantenservice op te nemen, zodat jouw levering opnieuw ingepland kan worden. De kosten voor een 2e bezorgpoging zijn € 45 en voor rekening van de klant.
LET OP: Om transportschade te voorkomen wordt de voordrager + koplamp van een transportfiets apart geleverd. Deze moet je zelf nog moeten monteren.
Accessoires
Superfietsen heeft een breed assortiment aan verschillende accessoires voor je fiets zoals fietshelmen, kinderzitjes, sloten enz. De verzendkosten voor losse accessoires zijn €7,50. Bestel je accessoires én een fiets, dan betaal je geen verzendkosten! Wij versturen accessoires apart van de fiets. Het kan dus zijn dat je 1 bestelling hebt geplaatst met zowel een fiets en accessoires maar je deze op verschillende momenten ontvangt.
LET OP: Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. Het kan dus zijn dat deze apart verstuurd worden en niet met de fiets mee geleverd worden. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires.