Bezorging
Bezorging & levertijden
Zelf de leverdatum kiezen of ben je niet thuis?
Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Dit kan door PostNL een WhatsAppbericht te sturen naar 06 13 78 41 57 Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben, kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze klantenservice via mail: [email protected] of telefoon 085 0162467
Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt PostNL de fiets mee terug. (Let op: de bezorger zal niet blijven wachten!) Je ontvangt via e-mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. Let wel op, de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor eigen rekening.
LET OP: Jouw fiets wordt NIET bij een PostNL afhaalpunt geleverd indien je niet thuis bent!
LET OP: Helaas is het niet mogelijk om de fiets bij de buren te laten bezorgen. Het is helaas ook niet mogelijk om de fiets zonder handtekening ergens te laten neerzetten door de bezorger. U dient namelijk altijd zelf te tekenen voor ontvangst.
Extra info
Woon je op Texel of een van de andere Nederlandse eilanden dan betaal je hogere verzendkosten en is de levertijd 1 a 2 werkdagen langer. Helaas is het niet mogelijk om een fiets rijklaar af te leveren op de Waddeneilanden. De verzendkosten naar België bedragen €60. De verzendkosten naar de Waddeneilanden bedragen €120.
Heb je 3 of meer fietsen besteld? Dan wordt jouw bestelling met DHL geleverd en zullen zij jou informeren over de leverdatum.
Bezorging fiets in doos
Wij versturen je fiets in doos gratis met PostNL. Je ontvangt van hen per e-mail een verwachte leverdatum. We hanteren een 48uurs levering. Jouw fiets wordt dus binnen 2 werkdagen geleverd! Fietsen die in doos op werkdagen voor 15:00 uur zijn besteld worden dezelfde werkdag verzonden. Bestellingen geplaatst op vrijdag na 15:00 uur of in het weekend verwerken wij op maandag.
Bezorging fiets rijklaar en e-bike
De meeste fietsen van het merk Altec zijn voor een meerprijs van €80 rijklaar te bestellen. In de winkels kan je altijd langsgaan mocht je een rijklare fiets willen. Daar zijn ze altijd helemaal afgesteld en kan je zo wegrijden!
Wanneer je de fiets rijklaar besteld, leveren wij je fiets binnen 5 tot 10 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld. Heb je een e-bike besteld, dan wordt deze binnen 5 tot 10 werkdagen bij je geleverd door PostNL. Wanneer de fiets/e-bike rijklaar is en opgehaald is door PostNL, ontvang je in de avond een e-mailbericht van PostNL met de verwachte leverdatum. Op de dag van de levering zelf ontvang je van hen het tijdvak per SMS. Zodra de bezorger in de buurt is ontvang je een 2e SMS en vaak belt de bezorger je ook nog even op om aan te geven dat hij naar je onderweg is.
Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Dit kan door PostNL een WhatsAppbericht te sturen naar 06 13 78 41 57. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben, kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze klantenservice via mail: [email protected] of telefoon 085 0162467
Waar bestaan de rijklare kosten uit?
€35 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.
€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van €20.
€15 voor de Topservice van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Het enige wat de chauffeur niet monteert is een voordrager (+ eventueel de lamp die daarop gemonteerd wordt). Dit wordt niet gedaan om transportschade te voorkomen. Eventuele accessoires die zijn bijgekocht worden ook los van de fiets geleverd.
LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Topservice door PostNL. Wanneer de Topservice niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij onze Klantenservice en maak hiervan een notitie bij jouw aftekening bij PostNL of ons Eigen Transport. We kunnen dan of de € 15 voor de niet uitgevoerde dienst aan je terugbetalen. PostNL kan ook nogmaals langs komen om deze dienst alsnog uit te voeren.
Accessoires
De verzendkosten voor losse accessoires zijn €7,50. Bestel je accessoires én een fiets, dan betaal je geen verzendkosten! Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. Het kan dus zijn dat deze apart verstuurd worden en niet met de fiets mee geleverd worden. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires.